Na dnu teksta čeka vas link na video tajlandskog ludila i objašnjenje kako kartica može u Aziji spasiti ludu glavu. Iz samo jednog razloga; zadnjih desetak dana moja kamera i ja kao da smo otkrile neku vrstu droge koja budi najbolje u vama, a nema loših posljedica. Jednostavno rečeno, radimo neke od najboljih fotki koje smo ikad radile zajedno. Opet iz još jednostavnijeg razloga; istražujemo Tajland. Ova novija kamera prvi put, a ja ponovno i još bi sto puta mogla. Zašto? Zato jer je Tajland uvijek, ali baš uvijek dobra opcija i po ne znam koji put.

Ovaj put je nešto drugačije obzirom da kamera i ja nismo same. U trenutku kad sam primila poziv u New Yorku s ponudom od Hrvatskog kluba putnika da vodim njihove dvije grupe po tajlandske avanture trebalo mi je otprilike dvije minute da odlučim zamijeniti  New Yoršku gužvu onom u Bangkoku. Upravo zbog tajlandskog ludila koje nisam zaboravila još od kad sam prvi put bila tu.

Iako New York ima najveće mjesto u mom srcu od internacionalnih gradova, svi koji su pročitali moju knjigu Slane Banane znaju da je Bangkok puno luđi grad po pitanju ne spavanja i ludih provoda. U istom trenutku kad smo se prva grupa i ja uputili s aerodroma prema hotelu nastale su dvije reakcije – njihovo čuđenje ludom prometu jugoistočne Azije (onih koji se nisu prije susreli s istim) i moja reakcija; “Azijo draga nisam ni znala da mi je tvoja vrsta kaosa toliko nedostajala!” I već sam zaboravila u međuvremenu da me vožnja motora po lijevoj strani (kako se vozi u Tajlandu) nije osvojila. No bez obzira na konstantu gužvu ovaj divan miran narod prema pravim budističkim manirama nikad ne živčani iza volana i nitko ne trubi i svi se ponašaju mirno iako vlada kaos.

Osim kaosa Bangkok je ludilo po toliko različitih parametra! Najveće ludilo je spoj zapadne i istočne kulture u nekoj gotovo nezamislivoj mjeri. Baš kao i harmonija u kojoj tu žive sve moguće nacionalnosti, kulture i vjerske opredijeljenosti iako je 95% Tajlanđana budističke vjeroispovijesti. Baš će vam biti nevjerojatan broj internacionalaca koji su ovaj ludi grad odlučili pretvoriti u svoj dom.

Trgovački centri ispred kojih se sam NYC može posramiti, rooftop pratyi u ludilo sky barovima, sky vlak koji juri kao prijevozno sredstvo kroz grad i pokazuje vam ga iz neke sasvim druge perspektive u kombinaciji s budističkim hramovima, tuk-tukovima koji jure na sve strane,  hranom koja se tipično azijski na cesti priprema, prodaje i jede čine jedan stvarno privlačan kontrast. Pad Thai i pržena riža na 100 načina i genijalno voće na svakom koraku  samo su neke od delicija koje će vas stalno činiti gladnima. Uz popularne ponude prženih škorpiona, žohara, crva, zmija… za jest što više služi kao atrakcija za odvažnije turiste nego išta drugo.

Čim se spusti noć kreće još jedno ludilo Bangkoka, ono po koje mnogi dolaze. Party koji se ne gasi do jutra, tolerancija na maximimu pa su lady boys i prijateljice noći na svakom koraku, crvene četvrti, erotični showovi i ludilo Khao San Roada, backacerskog centra svemira kako mnogi nazivaju tu party ulicu na kojoj ćete plesati do ranih jutarnjih sati uz apsolutno sve nacije mladih ljudi koje možete zamisliti. Najbolji dokaz za odraz noćnog ludila grada je promet koji je u tri ujutro recimo gust i živ baš kao u tri popodne.

Osim noćnih provoda u gradu se ne propušta posjet genijalnoj kraljevskoj palači i hramu u kojem leži najveći zlatni Buddha baš kao ni vožnja brodom po rijeci ili posjet prekrasnim hramovima uistinu ogromne kineske četvrti, dok će vas ludilo iste stvarno odvesti u Kinu na koji sat.

Nešto što je apsolutno osvojilo mene ispočetka, a i cijelu grupu genijalnih ljudi koje vodim kroz otkrivanje Tajlanda, jest plutajuća tržnica koja je malo van Bangkoka, ali se nikako ne propušta. Zadnja takva u Tajlandu, nekad je znato više služila lokalcima za nabavu svega što trebaju, a danas najviše kao turistička atrakcija i shopping oaza za suvenire, no to joj nimalo ne oduzima na vrijednosti upoznavanja s tajlandskom kulturom i pomalo zaboravljenim načinom života.

Sljedeće tajlandsko ludilo po kojem je Tajland još poznatiji od ludovanja po Bangkoku su prirodne ljepote. Krenulo je mega popularnim jahanjem slonova u jednom od parkova koji to nude.

Ipak više od toga oduševilo nas je spavanje na plutajućim kućicama na rijeci Kwai, što je bilo stvarno van serijski dobro, struja koje tamo naravno nema je zadnje na što ćete misliti. S druge strne ja jedva čekam da netko kod nas napravi nešto slično jer nije da nemamo gdje.

I onda ono po što svi dolaze, pješčane plaže i čista egzotika tajlandskih otoka i obale. Da posjetite sve treba vam dosta vremena i novaca nemojmo se lagat, pa je najbolje ograničiti se na one najbolje. U to svakako ulazi onaj na našoj listi: Koh Phi Phi, ali i provincija Krabi i grad u kojem smo mi smješteni Ao Nang, genijalno zbog mogućnosti posjeta mnogim popularnim otocima u blizini kao što je otok Jamesa Bonda recimo ili otok Majmuna, Bambusa… Uz to tu je i Railay plaža koja je raj za sve poput mene zaljubljene u penjanje. Sve skupa začinjeno koktelima i partyima na plaži.

Ono što sam ja prvo napomenula ekipi u mojoj grupi prije putovanja je da obavezno ponesu dobru karticu, moja Mastercard® je mene doslovno spasila prošli put. Od tog iskustva nikad više ne putujem bez nje. Naime bila sam dovoljno “mudra” da krenem u otkrivanje jugoistočne Azije  s novčanicom od 500 eura i nakon što sam potrošila ono što sam imala osim nje ostala bi na cesti bez kartice. Naime ni jedna banka i ni jedna mjenjačnica nije htjela uzeti tu istu novčanicu, jer kako su tvrdili njima je to previše riskantno. To je više od njihove mjesečne plaće, a ja sam imala jedan od onih totalno ne realnih scenarija, imaš lovu, ali ti ne može ništa s njom. Upravo zahvaljujući Mastercardu mogla sam dići njihovu valutu s kartice i tu istu novčanicu sretno vratiti doma. Tako da osim kartice usitnite eure za put u jugoistočnu Aziju, za Kambodžu je recimo to još važnije nego za Tajland. A po pitanju dolara s druge strane prihvaćaju samo novu verziju istih.
Vraćam se istinskom uživanju na mom radnom odmoru i idem se zahvaliti Buddhi na ovakvom genijalnom poslu i predivnoj prilici da opet uživam ljepote magičnog Tajlanda.